Projectes associats

Projecte I+D “Metodologías de Intervención Social Basadas en Artes Visuales: creación cultural, educación, inclusión y patrimonio”

 (PID2019-109990RB-I00), finançat pel Ministeri de Ciència i Innovació (2020-2024). 

Aquest projecte i els que l’han precedit fonamenten el treball d’educació artística que s’ha emprat a Transformant l’educació artística en anglès. Hi participen les investigadores Paloma Palau, Maria Avariento i Anna Marzà. 

Grup d’Innovació Educativa Ardid (UJI)

A través d’aquest grup hem elaborat diverses accions d’innovació educativa per a la formació de mestres a la Universitat Jaume I, en les quals s’integren l’educació artística i l’anglès amb l’enfocament AICLE. Hi participen totes les investigadores universitàries del projecte.

Projectes que ens inspiren

Re-Habitar El Barrio: Procesos de Transformación y Empoderamiento entre Universidad-Escuela-Sociedad a Través de Prácticas Artísticas

Universitat de les Illes Balears.

D’aquest projecte ens ha inspirat el treball col·laboratiu entre universitat i comunitat educativa i l’èmfasi en el poder de transformació social que té l’art.

Lainopia

És un projecte de recerca en Educació Artística itinerant a Astúries. Ens interessa el fet que ofereix experiències d’educació artística per a totes les edats i entén l’art no només com a contingut, sinó com a mètode d’ensenyament i aprenentatge.

TEMPLATE

És un projecte amb finançament europeu en el qual participen companyes i companys de l’UJI, centrat en el foment de la competència professional de docents, tant en formació com en actiu. Enllaça amb el nostre projecte per aquest caràcter de transferència a la societat i pel focus en l’enfocament multilingüe en educació.

CLIL4U

Es tracta d’un altre projecte europeu centrat en la formació docent d’AICLE. D’aquesta iniciativa en destaquem la generació de recursos que poden utilitzar els i les docents que vulguen implementar l’AICLE a primària, un aspecte que hem volgut implementar al nostre projecte i difondre a través d’aquest web.

La xarxa Planea

Està formada per centres educatius, agents i institucions culturals que es comprometen a utilitzar les pràctiques artístiques a l’escola pública de manera transversal, situada en el territori i amb vocació de generalització i permanència. Aquest arrelament al territori i la creació de xarxa estan en l’essència del nostre projecte.

Recursos d’estar per casa

CEFIRE artisticoexpressiu. Durant el temps de pandèmia, aquest CEFIRE va preparar propostes aplicables a l’aula amb un enfocament similar al nostre: inspirar-se en una obra d’art contemporani per a provocar l’experimentació i la creació artística en l’alumnat.